vrijdag 26 april 2013

schoollapjesdag 2 november 2013

Mijn verzameling schoollapjes is zo langzamerhand best wel uitgebreid. 
Zo zien jullie hier een lapje dat in 1916 werd gemaakt door C.L.J. v.d. Bijl uit Benthuizen.
Het is één van de vele lapjes in mijn verzameling waar ik erg van geniet.
Ik zie mezelf niet als expert op het gebied van dit soort lapjes, maar wel als verzamelaar en vooral liefhebster.
Simone van "Soed Idee" heeft mij gevraagd wat van mijn lapjes te laten zien en er iets over te vertellen.
Jullie kunnen er hier, op de blog van Simone, meer over lezen. Een en ander vindt plaats op 2 november van dit jaar.
Wil je komen luisteren en vooral kijken, dan kun je je bij haar opgeven.
Kom je die dag en wil je een bepaald lapje uit mijn verzameling heel graag zien, laat het me dan weten, dan neem ik het mee.
Ik zal een selectie van mijn lapjes meenemen, want ik heb er inmiddels zo'n 180 en het zou teveel worden die allemaal te tonen.

My collection samplers is becoming quite large. 
Here you see one of them. It was made in 1916 by C.L.J. v.d. Bijl who lived in Benthuizen.
It is one of many and I enjoy looking at them all.
I do not consider myself an expert. I see myself more as a collector and enthusiast.
Simone of "Soed Idee" has asked me to give a show and tell. You can read more about it on the blog of Simone. It will take place November 2nd. of this year.
If you want to come and listen, but most of all see, then you can give notice to her.
I will take a selection of my samplers with me. It would be to much to take all 180. If you want me to take a specific one with me, please let me know.

19 opmerkingen:

Lida zei

Lijkt mij enig om ze in het echt te kunnen bewonderen, maar is nog wel erg ver weg! Dus wil je ons er later nog eens aan herinneren! Fijne dag
Lida

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Hoi Annelies,

Inderdaad, het duurt nog een poos, eigenlijk zou ik graag willen komen, ook om eens bij Soed Idee te kijken. Het lijkt me een snoepwinkel daar en ik ben er nog nooit geweest. Maar ook jou eens ontmoeten is natuurlijk al zo leuk.
Ik noteer de datum wel alvast.
groetjes
Wietske

Annelies zei

@Lida en Wietske, het is zo ver weg, omdat eerst An Moonen zou komen. Zij heeft een hele volle agenda. An kon helaas niet en Simone had de zaal al gereserveerd en heeft dit laten staan.
Uiteraard kom ik er later nog eens op terug.
Het leuke is dat ik van Simone hoor dat er al aanmeldingen zijn.

Marja zei

Zo jammer dat ik er niet bij kan zijn:( Mijn brocante winkeltje is dan open(had gister al in de agenda gekeken)Als je je lapjes nog eens ergens laat zien (en dan niet op de 1e zaterdag vd maand:) laat het me dan weten.
Hoop dat we tzt er een foto reportage van te zien zullen krijgen.

Groet,
Marja

Rina zei

Wat leuk dat je jouw passie gaat delen met anderen.

Simone zei

Inderdaad, nog heel ver weg. Maar de tijd vliegt voorbij en voor je het weet is het november ;)
Ik heb er alvast heel veel zin in!

sylvia zei

haha, leuk mens, 'best wel uitgebreid', zegt ze dan!! Je hebt een prachtige collectie en wat leuk dat je er over gaat vertellen bij Simone!!

Werkze vandaag en hou ons maar weer op de hoogte van alle nieuws rond de winkel!!!....;)

En een fijn weekend alvast, groetjes, Syl

Anoniem zei

Wat ontzettend leuk zeg, ik weet zeker dat velen van ons dit reuze interessant vinden! Jammer dat het voor mij toch een behoorlijk end uit de buurt is.. Mocht je ooit eens ietsje meer de Zuid-Westelijke kant uit willen komen, dan ben ik zeker van de partij!

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat super dat je dit gaat doen.
Je hebt natuurlijk ook een prachtcollectie.

Marga (MarPie) zei

Heel leuk dat je dit gaat doen.
Heel veel plezier alvast me het uitzoeken welke "schoollapjes" mee mogen.

Groetjes,
Marga♥

Willy zei

Het lijkt me erg leuk om jouw lapjes eens te zien.

Chris zei

Ontzettend leuk idee! Daar zal vast wel heel veel belangstelling voor zijn. Wat heb je er al veel!!

AnitaS zei

Wat leuk dat je gaat vertellen over je mooie lapjes. Ik zou er best bij willen zijn, maar op het ogenblik kunnen er geen plannen gemaakt worden.

Wilma Kuin zei

Wat een leuk idee!!! Dat zal zeker goed komen met je verhaal over je lapjes,..

Anoniem zei

Wat leuk dat je een gedeelte van je verzameling laat zien en er over gaat vertellen!
Alleen zo jammer dat het voor mij te ver weg is.Wie weet kom je ooit nog eens dze kant op.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk idee om je verzameling te laten zien! Dit lapje is ook weer zo mooi!

Guusje, zei

Wat geweldig dat je dit gaat doen en wat heb je al veel lapjes prachtig zo'n enorme verzameling.

Monica zei

Hé Annelies, super leuk, ik ben zo ontzettend benieuwd naar jouw prachtige verzameling en wil ze heel gtaag eens zien, met jouw verhaal erbij natuurlijk. Ik noteer inderdaad de datum in mijn agenda en zal tegen die tijd eens kijken of het gaat lukken, wat tijd en afstand betreft tenminste., groetjes

Coco zei

Schoollapjesdag net iets voor mij. Ik weet dat ik heel vroeger zoiets bij de nonnen in de handwerkles heb gemaakt. Ik zou die verzameling wel eens willen bezichtigen. Ik heb net als Monica een aantekening in m'n agenda gemaakt... Ik hoop er nog iets over te horen in de herfst....