dinsdag 21 mei 2013

dol op ...

Ik ben niet alleen dol op de Drôme provençale, maar ook op de stoffen die ik er kan kopen.
Toch merk ik dat het steeds moeilijker wordt er echte katoenen stoffen te kopen en niet de afwasbare.
Ik word minder kieskeurig in kleur en misschien komt dat de variëteit van mijn provençaalse stoffenvoorraad wel ten goede.
Ik ben blij met wat ik mee naar huis kon nemen !

I do not only love the Drôme provençal, but also its fabrics.
It is getting harder and harder to get the real cottons and not the ones you do not have to wash.
I buy easier and maybe that gives a larger variety in my provençial fabric stash.
I am glad with the ones I could find !

26 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier spreekt een ware quiltster/patchworkster/lapjesfanatiekeling, haha! Je zou nl. eens zónder lapjes thuis kunnen komen, dat bestaat toch niet in onze wereld? Je hebt weer een mooi rijtje gevonden, hoor! Is die ene lichtgroen? In mijn ogen een haast on-Provencaalse kleur. Benieuwd wat je hier weer van gaat maken!
Groeten van Digna

Lida zei

Prachtig, vooral die bovenste randstof is weer een beauty! Ben benieuwd wat hiervan wordt gemaakt! Fijne dag,
Lida

Annelies zei

@Dames, voorlopig toch echt eerst wat orde in mijn huidige projecten brengen !

Petra Prins zei

Wat een heerlijk stapeltje weer!

KijkDaarIs zei

ohhh de één na laatste...dat lijkt me een beautie!!
Fijne dag

Rina zei

Dol op...
Ja daar kunnen wij van meegenieten.
Mooie stofjes uit een vakantieland.
Leuk dat je zo een verzameling aanlegt met lapjes die je mee
terugneemt van vakantie.
Binnenkort mag ik je Jane van
Povenciaalse stoffen live gaan
bekijken.
Ik verheug maar daar nu al op.

Marjan zei

Mooie aanwinsten, Annelies!

Heleni zei

Wow, de tweede van boven lijkt me helemaal te gek.
Eerder nam ik ook altijd (veel) stof mee uit Frankrijk. Heerlijk die provencaalse.

GRANNY'S HOUSE zei

Ik was in Olonzac op de markt en daar was het ook veel afwasbaar en er zat voor mij niets tussen, te grote patronen.
Maar jou stofjes zijn prachtig!!!

Groetjes
Ines

Miranda zei

Geweldige lapjes die ook in mijn memories niet zou mistaan...en fijn dat ondanks het weer in la douce France je toch lekker heb genoten van jullie mini tripje!
Werk ze Annelies...

Monica zei

Annelies, wat heb jij weer leuke stofjes gescored, en het hoeft echt niet meteen voor een projectje hoor, zo maar voor de 'heb', of voor.. wie weet komt het later nog van pas. Hier in de Bourgogne zijn niet veel specifieke stoffen zoals in de Provence, en ook niet veel opmarkten, maar in winkels des te meer :-)

Inge zei

Deze zijn weer erg mooi, Annelies!

Ageeth Dorsman zei

Beeldschoon hoor, deze lapjes! Vooral
die randstoffen zijn geweldig, en je
kunt er zo veel mee.
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Mooie stofjes heb je meegenomen uit Frankrijk!Vooral de een na onderste vind ik erg mooi.
En nee,Annelies,ik ga niet bloggen! Komt er van quilten/borduren helemaal niets meer en ook niet van blogjes lezen!Maar,dankjewel voor je compliment.
geniet van je stofjes.
groetjes,Truus uit Drenthe

Wilma Kuin zei

Prachtige stoffen!!

Chris zei

Dat is toch een mooi stapeltje stofjes!

Phebe and Jane zei

Ik vind het mooie stoffen hoor! De kleur is misschien niet helemaal de jouwe, maar de Provencaalse motieven zijn schitterend.
Groetjes,
Marian

Sis Voorn zei

De stofjes alleen zouden al rede genoeg zijn om te gaan ;-)

Rennie zei

Ja echte beauties Annelies. Ik heb in Frankrijk ook gemerkt dat er veel polyester wordt verwerkt in de stoffen. Prijs je maar gelukkig met deze aanwinsten.

mieke zei

Heel mooi, ze zijn inderdaad moeilijk te vinden.
grtjs Mieke

Berna zei

Errug mooi! Vooral de twee blauwe stoffen.

Marga (MarPie) zei

Ze zijn wel heel mooi, wie weet waar je ze voor gaat gebruiken....of weet je dat al?

Groetjes,
Marga♥

Annelies zei

@Marga, ik denk aan een hele drukke provencaalse quilt, maar voorlopig is dat alleen maar denken.

Marians Quiltblog zei

Heb je voor mij adresjes voor de Provencaalse stoffen Annelies? Met deze stofjes blijft het vakantiegevoel lekker lang hangen ;) Wij zitten deze zomer in Condorcet. In dezelfde omgeving volgens mij.

Groet Marian

Annelies zei

@Marian, inderdaad in dezelfde omgeving ! In Nyons is een klein stofwinkeltje. Als je op donderdag daar naar de markt gaat is het in één van de zijstraten. Kan niet misschien. Verder staat er op de Place Monfort een stoffenkraam in Vaison la Romaine, die nog de katoenen stoffen heeft. Let op, koop geen anti tache stoffen.

Marians Quiltblog zei

Nee zal ik zeker niet doen. Bedankt voor je tips.

Groet Marian