donderdag 9 mei 2013

ik schrijf weer

De tweede 365 dagen quilt krijgt al een beetje vorm. Sinds 30 april schrijf ik weer iedere avond op stof.
Het eerste lapje dat ik beschreef was een lapje dat ik over had van de eerste 365 dagen quilt die ik zes jaar geleden maakte.
Het houten kratje, vol met voorgesneden lapjes voor een heel jaar, heb ik destijds ook hiervoor gebruikt.

My second 365 quilt is coming along fine. From April 30th. I write on fabric every evening.
The first piece of fabric I used was a left over from six years ago.
The small wooden crate full of pieces of fabric for one year, is the same that I used then.

28 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ach wat ziet het er toch leuk uit, heel herkenbaar.
Ik had de stof van tevoren gewassen en gestreken maar nou hoorde ik toevallig gisteren, toen ik een paar nieuwe pennen kocht, dat je straks nog een keer alles moet strijken als je geschreven hebt, dan gaat de tekst er echt niet meer uit. Herken je dit? Tenslotte ben jij de ervaringsdeskundige:)
groetjes
Wietske

Annelies zei

@ Is helemaal waar. Door te strijken fixeert de inkt beter. Ik strijk, nadat ik heb geschreven.

Anne-Marieke zei

Wat een mooi project!
Leuke inspiratie, wellicht in de toekomst ook iets voor mij! Als ik dat zie jeuken mijn handen.
Groet, Anne-Marieke !

katrien zei

Super,succes.

Martine zei

Knap hoor om elke dag iets te schrijven.

Rennie zei

Wat een gaaf idee. Vereist wel discipline. Knap hoor en heb je al enig idee wat je er mee gaat doen? Wat schrijf je er zoal op? Ook persoonlijke gebeurtenissen of wordt het een gebuikt geschiedschrift? Oh wat een vragen! Wil je er svp iets over bloggen?

Birgitte aka Bietje zei

Wat een discipline hoor, mij zou dat niet lukken. Jouw eerste schrijfsel ging natuurlijk over de inhuldiging of niet?

Lida zei

Je pakt het ook al zo serieus aan en wat leuk dat je sommige dingen had bewaard en nu hergebruikt! Veel plezier met de letters en de steekjes, fijne dag
Lida

Marjan zei

Wat een bijzonder dagboek!

Phebe and Jane zei

Ik vind het echt knap dat je de discipline op kunt brengen om elke dag wat te schrijven. Maar aan het eind van het jaar heb je natuurlijk wel een fantastische quilt. Ik blijf je volgen.
Groetjes,
Marian

Ans zei

Knap hoor, om iedere dag iets op te schrijven. Ik heb daar de discipline niet voor.

Bears with a HEART zei

Mooi die A, doet me denken aan "mijn" winkel in Utrecht, waar ik zo graag kwam, maar die helaas niet meer bestaat.
Gelukkig heb ik een voorraadje monogrammen uit die geliefde winkel.

Anoniem zei

Fantastisch! Enigen jaren geleden had ik zoon quilt begonnen, maar dan werd die "vergeten". ; ((.
Nu zou ik graag aan zoon mooi project terugkomen.
Mag ik even vragen, Annelies, :
- Hoe breed Zion je stiffen geknipt ? En
- welke pennen (markers) gebruik je. ?

Hartelijk bed ankt ; ))

Nadine

Anoniem zei

Verbetering :

Natuurlijk meende ik :
"Hoe breed ZIJN JE STOFFEN geknipt ?"

(Sorry, iPad clavier wordt soms "gek" heheee...

NADINE

tiny zei

Wat een geweldig idee, en maak je dan aan het eind van het jaar van je geschreven lapjes een quilt of gebruik je dat als achtergrond? Als je wilt blog er iets uitgebreider over, schrijf je dan iets over jezelf en/of wat er in de wereld gebeurd?Net als Rennie ben ik heel nieuwsgierig en had zoiets nog nooit eerder gehoord of gelezen.

Annelies zei

@Ik wil graag op jullie vragen antwoorden en zal er zeker na de Pinksteren een blogje aan wijden. Zit nu even met mijn neus in de boeken.

Marga (MarPie) zei

Wie weet kunnen we volgens jaar na de huisjes en hartjes een dagboekquilt jaar starten!

Heb je al je lapjes nu weer op orde en klaar liggen in de zakjes?

Groetjes,
Marga♥

Chris zei

Mooi datum om mee te beginnen! Maar dit vraagt wel weer heel wat discipline hoor. Petje af!

Annelies zei

@Ach je zit er zo weer in hoor. En het is erg leuk de eerste quilt te vergelijken met deze zes jaar later. Ja Marga, alles zit weer keurig in zakjes. Per rij, en het zijn zestien rijen, een zakje.

Miranda zei

Wat heerlijk kan dat zijn! Bloggen, maar dan op stof.
Veel plezier ermee en die kroontjes stof...hebben jullie die in de winkel misschien?

Annelies zei

@Miranda, de kroontjesstof kocht ik bij Merel van Birdblocks.

marijna zei

Leuk idee, maar ik zie geen foto bij je!

Annelies zei

@Ik wel Marijna !

Sis Voorn zei

Ik zit me af te vragen welke stift je ervoor gebruikt ???

Annelies zei

@Sis, ikgebruik een Identipen. Die koop ik bij de Bruna. Deze heeft een dunne en een dikke kant en ik gebruik de dunne.

MarianneD zei

Wat leuk dat je er weer eentje gaat maken,veel succes Annelies!

Hubertine zei

Wat een gaaf idee!!!

Berna zei

Wat leuk om er we een te maken. Ik zag hem ooit bij sylvis live. Erg leuk!