zondag 2 juni 2013

stekenlap

Vanochtend werd ik wakker met pijnlijke handen en polsen, dus maar even iets rustiger aan doen vandaag.
Er is wel weer een "tumbling blocks"-blok af.

Dit lapje is volgens de verkoper gemaakt in de periode 1940-1945. Zelf had ik het net iets jonger ingeschat. Verdere gegevens over de maakster ontbreken. 

This morning I woke up with painful hands and wrists. I have to take a break today.
I did finish another "tumbling blocks"-block.

The seller told me this sampler was made around 1940-1945. I thought it to be a little younger in age.
I do not have information about the one who made it.


17 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Mooi stekenlapje,... Dit heb ik vroeger ook moeten maken en het werd dan een boekenlegger,..

Ria van Kasteel zei

Wat een mooi lapje, aan de kleuren te zien zou je inderdaad denken dat het jonger is, zo'n jaren 60.Toen waren er nog van dit soort handwerk lessen. Voorzichtig met de handjes hè dat kunnen wij handwerksters niet gebruiken.Je tumbling blocks zijn erg mooi.

Groetjes van Ria ;0))

Frederika zei

Mooi kleurrijk lapje.

Marja zei

Vrolijk lapje zeg!
Jammer is t hè als er geen jaartal en naam op staan, t liefst zou je de geschiedenis van zo'n lapje eruit willen trekken.

Groet, (en rustig aan hè)
Marja

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een vrolijke is dit.

Groetjes
Ines

Lida zei

Nu kruip vandaag lekker in een beschut hoekje in de zon met een boek en geniet en wees extra voorzichtig met je handen!
Fijne dag
Lida

Annerieke zei

Door het kleurgebruik zou ik het ook jonger schatten.
Rustig aan met je handen en polsen, misschien maar een dagje boek lezen ;)

Anoniem zei

Wat een vrolijk randjesborduurwerk is dit.het doet me denken aan wat ik op de lagere school moest maken-jaren '50.
Lekker uit de wind/in de zon zitten en je handen even rust geven.Zelf doe ik dan vaak een 'polsbandage om,die je bij Action kunt kopen-het geeft steun en verwarmt de gewrichten-sterkte.
zonnige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Dirkje Spreeuw zei

Mooi lapje, ik hou wel van dat soort randjes!
Groetjes,
Paula

Geckoboxes zei

Als je langere tijd achtereen, meer dan 30 min, dezelfde handelingen verricht, is het goed op zijn tijd wat rekoefeningen te doen. Veel quiltsters krijgen last van vingers, polsen, ellebogen en shouders door te lang door te gaan. Af en toe even stretchen en je blijft langer soepel! Succes er mee!

Vlijtige Handjes zei

Weer zo'n leuk lapje. Doet me altijd denken aan de 'lagere'school aan de handwerklessen.
Fijn weekend.

Balsemien zei

Mooi vrolijk lapje Annelies! Doe het rustig aan vandaag met je handen: sterkte!

katrien zei

Leuk lapje.
Rustig aan met de handen hé.

Susan In Texas zei

What a pretty little sampler made by someone much like me, who is comfortable with lots of color but not with lots of negative space.

Hope your hands and wrists feel better very soon. Overuse injuries are nothing to ignore.

Best wishes,
Susan in Texas

AnitaS zei

Mooi vrolijk lapje. Doe je wel een beetje rustig aan?

Anja.M zei

Dit is wel een heel vrolijk lapje.
Erg mooi gedaan.
Quilt groetjes Anja.

sylvia zei

leuk lapje, vrolijk!
en ja, die handen van ons......