woensdag 7 januari 2015

afwerking rpw-rol 2014

 Meerdere malen krijg ik de vraag hoe ik de rol heb afgewerkt. Ik laat even een paar foto's zien.
Ik heb mijn rol voorzien van een achterkant. Dat mag, maar hoeft niet. Iedereen is daar uiteraard vrij in.
De zijkant van mijn rol had al een rood randje. Ik heb boven- en onderzijde omgeslagen en daar ook een rood randje gemaakt. (althans het lijkt erop)

Several times I get the question what to do when your work is finished. I show you some pictures.
I put fabric at the back of my role. That is a possibility, but do as you like.
The left and right side of my work already had a very small red band. I doubled the fabric at the bottom and top and made the same band there. (well it looks like it )
 Ik heb geen vlieseline gebruikt. Het maakt je lap mooi straks als je hem ophangt, maar ik bewaar hem opgerold en met vlieseline geeft dat geen mooi resultaat. De lap is dan moeilijk uit de opgerolde vorm te krijgen.
Tussen de voor en achterzijde deed ik een bandje. Je ziet het dan minder als het niet helemaal netjes tegen elkaar zit.

I didn't put fusible interfacing between my background fabric and the front. It gives a nice effect when you hang it, put it tends to stay in shape when you keep it on a role.
I put a small band between the front and the back. It looks better in case you make small mistakes.
En zo ligt hij dan. De afgelopen tijd wordt hij echter regelmatig uitgerold. Simone en ik werken vooruit met de randjes van 2015 en ik controleer regelmatig of een gebruikt randje anders is dan in 2014.

And this is the way I keep it. I look at it regular these days. Simone and I work up front with the bands of 2015 and I keep looking if they are different from the ones we already used.

9 opmerkingen:

Jeanneke zei

Heel, heel mooi, Annelies!
En de Randjes van 2015 bezorgen mij al net zoveel plezier als die van vorig jaar.
Fijne dag, groetjes,

Jeanneke.

Emmy zei

Dank je wel voor de uitleg. De rol ziet er geweldig uit!

Ans zei

Dank je wel, dat je het nog een keer laat zien. Is het nou handig om het borduurwerk eerst te wassen, voordat het bandje en achterkant eraan gaan?

Johanna Zweden zei

Schitterend gedaan zo Annelies
Fijne dag groetjes uit Zweden

Annelies zei

@Ans, mijn borduurwerk was niet vuil en er wordt hier niet gerookt. Ik heb het niet gewassen. Wil je het wassen let dan op dat linnen meer krimpt dan katoen. Eerst wassen, dan de achterkant erop.

conny's quilts en creaties zei

Prachtig zeg, dat maakt je rol mooi af. Wat een geluk dat je zo'n mooi bijpassend band vond!

tiny zei

Ziet er prachtig uit, nu heb ik nog een vraagje hoe lang wordt de rol doe mee met de randjes van 2015, maar geen idee hoeveel borduurlinnen ik moet bestellen bij Simone. Groetjes Tiny

Chris zei

Ontzettend leuk die afwerking!

Pilar Moreno Wallace zei

wat een mooi afwerking ...
Groeten, Pilar