dinsdag 17 maart 2015

1893

Vandaag maak ik een start met randje 99 van de 104 randjes van 2015. Het schiet dus op, maar helaas merkt mijn schouder dat ook. Even oppassen dus.

Today I am going to work on band 99 of the 104 bands for 215. I am working hard, but have to be careful, because I start to feel my shoulder.

Dit lapje uit mijn verzameling werd gemaakt in 1893 door E.N. In die tijd zag je veel van dit soort kleurrijke lapjes. 
Gisteren kreeg ik de vraag wat mijn oudste lapje is ? Dat is een onafgemaakt lapje uit 1817.

This sampler in my collection was made in 1893 by E.N. In that period you often saw these colorful samplers.
Yesterday someone asked me the date of my oldest sampler. I have an unfinished one made in 1817.

9 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Wauw, zo'n 300 lapjes! Wel leuk dat je er op deze manier ook iets mee kan doen. Ons steeds een lapje showen en niet te vergeten de randjes per week!

Ria, zei

Wat een lief lapje, en zo apart met dat zeegroen.
Goed bewaard gebleven ook...
Wat heb je toch een bijzondere verzameling.
Groetjes,

Chris zei

Maar je bent er toch bijna. Wat een enig lapje is dit. Dat je toch zó'n oud lapje in je bezit hebt, uit 1817. Dat is toch uniek Annelies!

Marina Brito de Campos zei

Wat een vrolijk lapje. Ik vind vooral het groene randje met de blaadjes erg leuk. Doe vooral voorzichtig! Rustig aan, dan breekt het "draadje" niet ;-)

Annelies zei

@Marina, met mijn schouder/linkerarm balanceer ik altijd op het randje. Ik probeer net niet teveel te doen, maar het blijft lastig.

Monica zei

Leuk dit kleurrijke lapje, en doe je een beetje langzamer met de randjes, want het jaar is op lange na nog niet om hoor!

Annie Kingma zei

Echt mooi kleurig lapje, en wat oud
Waardevolle verzameling.
Even rust voor het schouder, weet er van, die van mij piept ook
Groetnis Annie

marijna zei

Schattig lapje Annelies.

Astrid van der Linde zei

Ja normaal krijg je RSI van de pc maar ook ik krijg het van te lang borduren ;) Ach ja houd alleen maar in dat je iets doet wat je leuk vind toch?