dinsdag 10 maart 2015

dat was de moestuin

Natuurlijk zijn er nog wel kruiden in huis. Op de vensterbank deze peterselie en buiten tijm en rozemarijn. 
De moestuinpotjes zouden voor een grote uitbreiding van het assortiment zorgen, maar....
Zondag ontdekte ik op haast alle potjes schimmel en ook al op sommige jonge aanwas.
Op zo'n moment ben ik heel rigoureus. In no time lag alles in de container.
Een illusie armer ? Nee, want ik wist al dat ik geen groene vingers had.

Of course we still have fresh spices in our home. We have parsley in the windowsill and thyme and rosemary in the garden.
The small jars from the grocery would have given an expansion, but...
Sunday I discovered mold on nearly all the jars and on some of the young plants.
At such a moment I'm quite rigorous. In no time everything was in the container.
I knew in advance that I am not a garden type.



14 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Goed geprobeerd hoor, wat maakt het uit.
groetjes
Wietske

BezigeBijMirjam zei

Oh, wat jammer! Ik ben benieuwd hoe het met mijn moestuinpotjes zal gaan. Ik heb ze van het weekend allemaal gevuld. Ik zal ze dan maar niet te nat houden.
Fijne dag!

Monica zei

Oh, wat jammer, maar zoiets zou mij ook kunnen overkomen hi hi. Onze kleinkinderen zoeken nog steeds de ontbrekende plantjes, dus oma: nog snel hééééél veel kopen bij appie

Nanske zei

Dan krijg ik het rood op de wangen...
Die van mij liggen allemaal onaangeroerd in een bakje...
moet nog beginnen met de bakjes.
En als ik dan bij jou lees...
Zal het werkje maar doorschuiven naar de meer groene vinger( manlief)
En het maar bij m'n lapjes houden ;-)
Groetjes,

Birgitte aka Bietje zei

Bij het zien van de foto dacht ik: "wat gaan die potjes van haar snel!!!!" Tja en toen kwam de tekst. Jammer. Wel goede tip voor mij. Potjes niet te vochtig houden.

Truus zei

Als je ze buiten had gezet nu met dit mooie weer en weinig water,dan was de schimmel zo verdwenen.Haal ze maar weer uit de container! (lol)
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Marga (MarPie) zei

Je hebt groene vingers of borduur vingers.
Het is duidelijk welke jij hebt.
Maar dat wist je natuurlijk al ;o)))

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Nou......ik weet zo net nog niet of het aan jou ligt. Ik heb pas geleden weer een artikel gelezen over verse kruiden potjes in de supermarkt en die van een tuincentrum. Maar ja, voor jou was het niet weggelegd. Fijne dag nog. groetjes Wilma

Marina Brito de Campos zei

Oh, gruwel! Schimmel, brr! Ik zal mijn moeder waarschuwen. Ik heb de potjes aan haar gegeven. Zij heeft de groene vingers, ook de mijne!

Lida zei

Ik ben van de binnen en DH van de buitenplanten en gelukkig hoef ik dus niets anders te doen dan te plukken van de kruiden, heb ook geen groene vingers en soms moet je gewoon zo te werk gaan! Groetjes
Lida

Carin Wijnand zei

Maar zeker wel erg getalenteerde "handwerk vingers" hoor ;) gr. Carin

marga zei

Zouden die kippetjes ook peterselie lusten?
Je weet maar nooit.
Toch leuk dat je het geprobeerd hebt.
Je kunt niet overal goed in zijn.
Groeten
Marga

Ria van Kasteel zei

Gelijk heb jou vingers zijn gericht op het maken van mooie handwerken.

Liefs Ria ;0))1

marijna zei

Misschien kun je lapjes kweken! Jammer dat de potjes niet goed gingen. Bij mij gaan ze allemaal naar de kleinkinderen. Ben benieuwd wat die op kweken.