woensdag 11 maart 2015

groen schoollapje

In mijn verzameling schoollapjes hebben een aantal lapjes deze groen blauwachtige kleur.
Dit lapje heb ik nog niet zo lang en de kleur is erg goed gebleven.
Adriana van der Sar werd geboren op 22 september 1901 in 's-Gravensande. Zij maakte dit lapje op 9 jarige leeftijd.
Adriana sterf al op vroege leeftijd op 19 februari 1924. Zij bleef ongehuwd.

A few of my samplers have this green (with a shade of blue) color. 
I purchased this sampler recently and the color is still very intense.
Adriane van der Sar was born on September 22nd, 1901 in 's-Gravensande in The Netherlands. She made this sampler when she was nine years old.
She died at a young age on February 19, 1924. She never married.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi Annelies en ook de verhalen erachter. Groetjes Wilma

Ans zei

Mooi lapje, komen de andere groen geborduurde lapjes ook uit het Westland? of is de kleur niet streek gebonden?

Martine zei

Heel bijzonder . Je bent er zo aan gewend dat ze rood zijn.

Annelies zei

@Ans, in deze specifieke kleur heb ik er nog drie. Ze komen uit Amsterdam @x en Hilversum.
Ik heb verder meerdere blauwe lapjes en ook combinaties. Die komen niet echt uit een bepaalde straak.

Berna zei

Een lief lapje. Kleur is dus niet streekgebonden als ik het zo lees.
Afgelopen weekend met de kleindochters geborduurd (zie blog). De oudste vond het erg leuk. De jongste ook wel maar die had wat minder geduld. Misschien nog een beetje te klein?
Fijne dag!

Monica zei

Inderdaad een bijzondere kleur, maar ook weer heel mooi!

Annelein zei

Ontroerend dat haar werkje nu haar verhaal vertelt...

Ik blijf genieten van al de lapjes die je met ons deelt...

Wilma Kuin zei

Een groen lapje!!
Leuk de verhalen erbij van je,..

quilting Jeannet zei

Mooitje Annelies, ik wist niet dat ze ook in blauwgroen waren.

Marjan zei

Mooi zeg… Ik wist ook niet dat ze ook in deze kleur werden gemaakt. Heel bijzonder! Vooral met het verhaal erachter...