vrijdag 20 maart 2015

Marie Maat

Marie Maat maakte dit lapje in 1918. Ze zat toen op de Heilig Hart school in Den Haag.
Uiteindelijk kwam haar lapje in handen van een mevrouw die meer dan 50 jaar onder haar woonde (in Den Haag).
Via een gulle geefster die deze mevrouw weer kent kwam het bij mij.
Ik ben er erg blij mee !

H.Hart school vandaag de dag
Marie Maat  made this sampler in 1918. She went to the Heilig Hart school in The Hague.
After many years this sampler was owned by a lady that lived in the same building under her. (in The Hague)
I received it as a gift from someone who knew this lady.
I am a happy person.

oude foto van de H.Hart school

7 opmerkingen:

Ans zei

Leuk lapje met mooie randjes! Leuk ook de foto's van de school erbij!

Anna zei

Leuk lapje, en in rond 1955 zat ik op deze school bij de nonnetjes , deze dames waren heel precies

Annelies zei

@Anna, wat een leuke toevoeging. Zelf ik ik nog twee jaar handwerkonderwijs van nonnen gehad en ze waren niet alleen precies, maar ook streng !

Chris zei

Wat leuk om op deze manier zo'n lapje in bezit te krijgen. Leuk, die foto's er bij.

Johanna Zweden zei

O wat bijzonder en dat je de achtergrond er van weet
Fijn weekeinden vanuit zweden

BezigeBijMirjam zei

Zo'n lapje gaat meer leven als je de geschiedenis ervan kent. Fijne dag!

Lida zei

Precies op de goede plek dus, jij waardeert het en respecteert de maakster, dus kon niet beter!
Fijn weekend,
Lida