woensdag 15 april 2015

pfffff.......

Ik ben van alles aan het afmaken, dus ook dit werkje voor mijn pronkrol. Het is pakketje 12 van de pronkrol van Jookies, de andere 20 zijn af, maar dit.. Het is blijven liggen.
Het is prima beschreven, daar ligt het zeker niet aan, maar zo'n vierkantje geeft herinneringen aan vroeger. Op de lagere school moest je in mijn tijd van katoen een pannenlap breien en voor menig kind, ook voor mij, was dat een crime.
Ook dit worden twee vierkantjes. Het onderste is ontstaan door te meerderen. Het bovenste wordt ook een vierkant en ontstaat door te minderen.
Gewoon even doorbijten, want ik ben al weer van allerlei nieuwe dingen voor in de rol aan het bedenken.

I am finishing a lot of things. This is part 12 of Jookies pronkrol. I have finished the other 20 parts. 
The description is excellent, but it reminds me of things I had to knit in primary school when I was young. That's why I have waited so long with it. 
The square below was made by adding stitches and the one above will become a square by decreasing stitches.
I just have to persevere. I am already thinking about new things to add to this techniques sampler.


13 opmerkingen:

Supergoof zei

Hoi Annelies, en toch zorgt het doorzetten voor een prachtige foto, en ik heb nu ook zoiets van,.... de brei en haakdingetjes moet ik toch echt gaan doen want wat zijn ze MOOI!
Fijne dag vandaag :o)

Marja zei

Leuk al die verschillende technieken voor je Pronkrol.
Je 4kantje ligt op een prachtig stofje!

Groet,

Berna zei

Soms is het even doorbijten maar het zijn/worden mooie vierkantjes hoor. Heerlijk he om dingen af te maken? Geeft zo'n opgeruimd gevoel.
fijne dag en geniet van het weer.

Ans zei

Je bent ook zo'n doorzetter, laatst nog een berichtje dat het wat rustiger aan moet, maar ik blijf mooie werken langs zien komen!

Else zei

Je bent al over de helft! Lekker straks in het zonnetje nog wat steekjes doen komt het vast af. Zwaaizwaai geniet van de zon

Quiltpassion.blogspot.com zei

Maar het resultaat is prima, ga zo door!
Groetjes, Cisca

quilting Jeannet zei

Ik vond dit ook best een bewerkelijk blokje wat er bedrieglijk eenvoudig uit ziet.

Johanna Zweden zei

Dit word echt een schitterende pronkrol

Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Marjan zei

O ja, die herinneringen aan vroeger... zo herkenbaar... Maar dit wordt wel heel mooi, Annelies!

Ineke zei

Ff doorzetten Annelies, het wordt prachtig! Ook ik vond het vroeger pannenlappen breien 'n crime.
Liefs, Ineke

sylvia zei

ohja, wie van onze leeftijd heeft geen klammehandjesmetkatoen-trauma???
Je tussenzetsels vind ik ook errug leuk!
Fijn dat je lekker met deze kleine dingen die niet zo zwaar zijn, bezig bent!!!
liefs, Syl

Chris zei

Oh ja, dat was voor mij ook een crime. Ik moet daar niet meer aan denken Annelies, dan maar liever die CAL, dat vond ik leuk. Doet mij natuurlijk ook denken aan het breiwerk van mijn moeder!

marijna zei

Tijdens dadt breien voel je weer hoe het vroeger op school ging. Zweet handjes en strakke steken en ongebleekt katoen!