dinsdag 21 april 2015

pronkrol L.V. (1)

Recent ben ik in het bezit gekomen van twee pronkrollen. Omdat ik het noodgedwongen na het breien van de twee vierkantjes weer even rustig aan moet doen met mijn arm laat ik ze de komende tijd zien.
Ik begin met de kleinste en smalste.
L.V. maakte deze pronkrol in de periode 1921-1923. De pronkrol is niet gevoerd en gepakt in papier. Als ik het papier niet meereken is hij 15 cm. breed en 1,65 m. lang
De eenvoud van de rol zie je al aan het sobere alfabet. 

Recently I could buy two techniques samplers. I have to take a bit of rest after knitting two squares. I have, again, a painful arm. That gives me time to show them to you.
I start with the tiniest and smallest one.
L.V. made it around 1921-1923. It has no back fabric, only paper.
The width is 6 inch and the length 65 inch.
It is very simple and you can see that already if you look at the alphabet.

2 opmerkingen:

Monica zei

Ze blijven mooi hè, die pronkrollen. En de mannetjes van je vorige blogje.. leuk hoor. Fijne vakantie

Marja zei

Leuk weer een vervolgverhaal pronkrol!

Groet,